پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4305
-
الف
+

کامرون آخرین «ترمیناتور» را می‌سازد

جیمز کامرون حالا پس از سی و پنج‌ سال دوباره می‌خواهد «ترمیناتور» بسازد.

جیمز کامرون حالا پس از سی و پنج‌ سال دوباره می‌تواند «ترمیناتور» بسازد.

کارگردان «آواتار» و «تایتانیک» بالاخره در سال ۲۰۱۹ و پس از گذشت ۳۵ سال از زمان اکران فیلم اول «ترمینیتور»، می‌تواند دوباره به صورت قانونی مسئولیت هدایت خلاقانه یک پروژه جدید از این امتیاز انحصاری علمی- تخیلی را بر عهده بگیرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ددلاین، او بازگشته است! جیمز کامرون که در سال ۲۰۱۹ حقوق رسمی مخلوق محبوبش یعنی «ترمینیتور» را باز پس  می‌گیرد، می‌خواهد هدایت‌گر فیلمی جدید از این مجموعه شود که ممکن است بالاخره داستان نبرد بین انسان‌ها و اسکای‌نت را به پایان ببرد. منابع آگاه می‌گویند کامرون که ۳۵ سال پس از اکران این فیلم کلاسیک محصول سال ۱۹۸۴ دوباره به صورت قانونی حقوق رسمی آن را در اختیار می‌گیرد، در حال انجام مذاکرات اولیه با تیم میلر، کارگردان «ددپول» و متخصص وی اف اکس است تا او مسئولیت کارگردانی یک ریبوت از این فیلم و پایانی بر یکی از بزرگترین داستان‌های سینمای علمی تخیلی را بر عهده بگیرد.

دیوید الیسون که کمپانی وی یعنی «اسکای دنس» تامین‌کننده مالی فیلم «ترمینیتور جنسیس» بود، در حال حاضر هزینه حرکتی را تامین می‌کند که هدفش پیدا کردن برترین نویسندگان علمی تخیلی به منظور کمک خلاقانه و حرفه‌ای به فیلمنامه این پروژه است. الیسون در سال ۲۰۱۳ از خواهرش مگان الیسون که رییس کمپانی آناپورنا پیکچرز است تعدادی از حقوق رسمی «ترمینیتور» را خریداری کرد. مگان الیسون آن ها را در فستیوال کن سال ۲۰۱۱ به قیمت ۲۰ میلیون دلار خریده بود.

این جدیدترین خبر در مورد یک داستان ادامه دار است. شاید بتوان گفت «ترمینیتور» عجیب‌ترین مسیر پیشرفت را در میان امتیازهای انحصاری میلیارد دلاری طی کرده و ماجرا به وقتی برمی‌گردد که کامرون که آن موقع به عنوان کارگردان فقط روی فیلم «پیرانا ۲» کار می‌کرد، حقوق رسمی فیلمنامه‌ای که نوشته بود را به قیمت یک دلار به گیل آن هردِ تهیه‌کننده فروخت. شرط او برای فروختن فیلمنامه به این قیمت این بود که امکان اخراج شدن او به عنوان کارگردان وجود نداشته باشد. نتیجه شد فیلم علمی-تخیلی کلاسیک سال ۱۹۸۴ که کامرون و آرنولد شوارتزنگر را به ستاره تبدیل کرد. کامرون دوباره برگشت و فیلمنامه «ترمینیتور ۲: روز حساب» را نوشت و آن را کارگردانی کرد، اما بعد از آن دیگر دست‌هایش را از این نام شست.

او به ماریو کاسار و اندی وانیا تهیه کننده‌گفته بود می‌خواهد حقوق رسمی فیلم را بعد از ورشکستگی کمپانی کارولکو خریداری کند، اما آنها زودتر از او این کار را انجام دادند و با خود فکر کردند کامرون هم همکاری می‌کند، با این حال او کلا از پروژه کناره‌گیری کرد. به این ترتیب او هیچ نقشی در سه فیلم سینمایی بعدی یا سریال تلویزیونی «ماجراهای سارا کانر» نداشت. در نهایت حقوق رسمی فیلم به قیمت ۲۹٫۵ میلیون دلار دست کمپانی پاسیفیکور افتاد که بعد مگان الیسون آن را بعد از افت آن شرکت، خرید.

کامرون از آن موقع تا به حال هیچ نقشی در پروژه‌های «ترمینیتور» نداشته و بیشتر هم درباره آنها سکوت اختیار کرده است. تنها استثنا فیلم قبلی یعنی «ترمینیتور جنسیس» بود. شاید به خاطر اینکه رفیق قدیمی‌اش و ستاره فیلم «دروغ‌های حقیقی» یعنی آرنولد شوارتزنگر دوباره در قالب نقش اصلی ظاهر شد، کامرون نظری مثبت به فیلم نشان داد و گفت که این فیلم به کارگردانی آلن تیلور، موفق شده جان تازه‌ای به این امتیاز انحصاری ببخشد و در آن رنسانسی ایجاد کند.

البته تماشاچیان مخالف بودند چون این فیلم ۱۵۵ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی ۴۴۰ میلیون دلار فروخت اما در خود آمریکا عملکردی بسیار ضعیف‌تر داشت. شاید کامرون داشت پیش‌بینی بازگشت خودش به این مجموعه را می‌کرد. درست مثل کمپانی سونی که سعی می‌کرد با سرعت هر چه تمام تر فیلم های «اسپایدرمن» را بسازد تا بتواند از تاریخ شمارش معکوس منقضی شدن حقوق رسمی آنها جلو بماند، همیشه مشخص بود که کامرون روزی بازخواهد گشت. در فیلم قبلی به نظر نمی‌رسید که اسکای دنس یا پارامونت خواسته باشند در پروسه خلاقانه ساخت فیلم حضوری ادامه‌دار داشته باشند، با این حال حضور خلاقانه عملی کامرون پشت فیلم، حتی اگر خودش آن را کارگردانی نکند، باعث می‌شود همه چیز تغییر کند. آدم فقط باید به فیلم های «بیگانه»، «دروغ‌های حقیقی»، «تایتانیک» یا «آواتار» نگاه کند تا ببیند او از نظر خلاقانه چه قابلیت‌هایی دارد.

هنوز مشخص نیست که آنها می‌خواهند کل ماجرا را ریبوت کنند یا اینکه داستان را بعد از فیلم دوم کامرون ادامه بدهند. گفته می‌شود امید بر این است که میلر کارگردان پروژه باشد. هنوز هیچ یک از افراد حاضر در پروژه نظری رسمی نداده‌اند.

ب س

نظر شما
ارسال نظر